• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64749
+
-

تأمین کاغذ مورد نیاز  آموزش و پرورش استان

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در هفته گذشته انعقاد قرارداد تأمین ۱۵هزار بسته کاغذ برای نهادها و ارگان‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش استان انجام شده است. 

به گزارش مهر، «جعفر اصغری» در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان افزود: در این نشست مصوب شد مباحث و مشکلاتی که می‌توان در داخل استان برطرف کرد، توسط دستگاه‌های مرتبط برای رفع آنان اقدام شود و همچنین مقرر شد مسائلی که جنبه ملی پیدا می‌کند برای تصمیم‌گیری به تهران منعکس شود. اصغری بیان کرد: مورد دیگر که در این نشست مطرح شد، بحث کاغذ مورد نیاز دستگاه‌های دولتی به‌ویژه آموزش و پرورش است. مدیریت صادرات و واردات کاغذ از صفر تا صد برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد که با ارز دولتی صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: با توجه به چالشی که در بازار کاغذ داریم، برای تهیه کاغذ مکاتباتی با برخی از استان‌های تولیدکننده کاغذ انجام شد و طی انعقاد قرارداد موفق به جذب ۱۵ هزار بسته کاغذ شدیم تا بتوانیم این مقدار کاغذ را در ارگان‌ها، نهاد‌های دولتی به‌ویژه آموزش و پرورش استان مرکزی توزیع کنیم. 

البته سهمیه ناچیز و حداقل است اما برای رفع مقطعی مشکلات دستگاه‌های ذکر شده مناسب است. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در مورد موضوع لاستیک گفت: آخرین دستورالعمل در مورد سیستم توزیع لاستیک ناوگان سنگین با مدیریت وزارت کشور انجام می‌شود. متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی‌ها و ناوگان حمل‌و‌نقل درون و برون‌شهری برای دریافت باید از طریق سامانه مربوطه اقدام کنند و توزیع به صورت نظارت سیستمی از طریق سیستم امکان‌پذیر است. 

اصغری گفت: در مورد بحث شکر، با ذخیره‌ای که در استان وجود دارد به هیچ عنوان کمبود شکر در استان نداریم، اما در شبکه توزیع مشکل است که بنا به دستور معاون اقتصادی استاندار مرکزی قرار شد به زودی پیگیری در این زمینه انجام شود تا نحوه توزیع در شبکه به درستی انجام شود.
به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، قیمت مصوب فروش شکر توسط عاملان برای مصرف‌کننده از قرار هر کیلو 3500تومان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید